Een responsive website, ideaal voor je zaak

Elke Vanraes heeft met beautysalon.be een mooie referentie voor haar schoonheidssalon op het internet. Ze kan met dit generieke webadres genieten van een herkenbare en eenvoudig te onthouden webstek. De website zelf was aan vervanging toe. De layout zag er al wat verouderd uit. Het belangrijkste argument voor de vernieuwing was evenwel een responsive website. Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone, en er zijn heel veel situaties waarbij je die gebruikt om bijvoorbeeld een adres op te zoeken. Responsive design zorgt ervoor dat je website op elk toestel op een gebruiksvriendelijke manier weergegeven wordt.

Daar heb ik met de bouw van haar nieuwe site verandering in gebracht. In een maand tijd werd er een WordPress website opgezet, een thema aangekocht en aangepast, nieuwe foto’s gemaakt of aangekocht en heb ik nieuwe teksten geschreven om haar behandelingen en producten in klare taal uit te leggen.

Dankzij de nauwe samenwerking en wekelijks contact is het hele project in heel korte tijd afgerond en kan ze nu genieten van haar nieuwe website. Helemaal nieuw is trouwens de mogelijkheid om online een afspraak aan te vragen.

Online agenda waarop klanten een afspraak kunnen maken

Wist je trouwens dat er handige programma’s bestaan, al dan niet betalend, waarmee je eenvoudig je agenda online beschikbaar kan maken zodat klanten zelf hun afspraakmoment kunnen kiezen? Een programma zoals Calendly, Booksteam, Simplybook.me of Planyo kunnen uw werk tot een minimum beperken. Ze bieden je heel wat mogelijkheden zoals:

  • Zelf je openingsuren instellen/wijzigen
  • Verschillende medewerkers beschikbaar maken
  • De afspraak meteen synchroniseren met je eigen agenda in Outlook, Google Calendar of iCal
  • Klanten via sms of e-mail automatisch bevestigen als hun afspraak bevestigd of gewijzigd werd
  • En terugkerende klanten kunnen er gegevens eenmalig ingeven om telkens opnieuw afspraken te maken

Wat zoeken jouw klanten op je website?

Voor Beautysalon Elke was dat niet de opdracht. Mijn advies voor jouw online communicatie? Denk goed na over wie je bent en hoe je klanten jou zien. Je website moet dezelfde sfeer en aantrekkelijkheid hebben als je winkel of praktijk. Enkel op die manier herkennen klanten zich in de beiden, en straal je overal hetzelfde imago uit. Als je dus geen zin hebt om elke dag je e-mails te beantwoorden, zet dan ook geen contactformulier op je website, maar vraag mensen om telefonisch contact op te nemen.

tomgrammensEen responsive website, ideaal voor je zaak

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *